Saturday, November 28, 2009

AIDIL ADHA 1430H

Gotong royang amalan biasa bila Berkorban
Kulit lembu ni boleh buat kompang tau....

Lapah jgn x lapah


Tahun ini Hari Raya Aidil Adham jatuh pada hari jumaat. Maka ada dua kutbah le.... Tahun ni sya bersolat sunat Aidil Adha di Surau Al Nursyhadah, Taman Terus Maju, Sitiawan. Walaupun surau tu kecil tapi ia tetap cukup untuk menampung keperluan kami di sini.


Alhamdulillah, saya dapat berpeluang untuk menyertai acara korban. Walaupun saya berkhairah di surau tersebut tapi kali ini saya join korban di Masjid Kayan. Disana lebih bersuasana kampung. Memang sifat saya suka untuk join korban di berbagai tempat. Bukan apam dengan cara ini saya dapat berhubung mesra dengan umat islam di masjid dan surau di tempat lain. Walau dimana pun kita join korban, matlamat nya tetap sama.


Semuga di tahun depan saya dapat join korban di Masjid Alam Damai, Cherasm Kuala Lumpur plak.


AMIN................................

1 comment:

  1. Harap tahun ni sya dpt join lg korban. Ada sapa2 yg berminat?

    ReplyDelete