Sunday, September 25, 2011

Apa Hal Bro??? (part 2)

Masih ingat lagi tak, kes seorang bro yang pernah saya ceritakan dulu... Lupa???? Well.. kalu lupa, sila baca balik cerita nya yang pernah saya post dlu, kalu tak silap 1st Feb., 2011......( scroll down plzzzz)
     Bro nie jumpa saya masa jamuan Hari Raya RISDA HQ tempuhari. So bila dah pekena ABC & kambing panggang, saya pun bertanya le hal die dengan GF dia. " Dah abis bro!!!". Pendek je jawapan nya. Mula2 saya malas nk tanya lebih2 sebab takut hilang selera dia nak makan lak. Masih banyak gerai yang belum saya terokai nie. Tapi bro nie beriya iya sangat nak cerita kat saya. So saya pun bertanya lah, sebab nak tau lebih lanjut. hehehehee.
     Bro nie cakap, dia terpaksa break dengan gurl ini, sebab dia tak bersedia menerima hakikat yang GF dia masih ada contact dengan bekas BF dia yang lain. "Bekas BF dia yang lain???" soalan itu timbul dari mulut saya. Bro ni tau yang gurl tu masih   msg2 & chating2 dengan bekas2 nya. ( Wah berapa banyak bekas nye ek). So... saya cakap  "pe salah nya dia contact dengan bekas2 dia, mereka masih berkawan kan.".. Bro nie tunduk nya diam sebentar...." Kalau setakat msg2 tak pe lagi bang, ini masih guna kan ayat2 sayang. Dia bahasakan diri nya ayang ler, syg ler, B ler untuk BF yang berlainan".... Aduhhhhh alahai bro brapa banyak dia ada ex nie, cian pulak teman tengok dia tu. " Dia kuar datting dengan ex dia, boleh di katakan setiap hari Sabtu or Ahad, pergi makan2 ler, tengok wayang ler dan balik malam2 selepas kelas".. oooo bru saya tau, gurl nie wat PJJ di Shah Alam.
    So saya cakap kat bro nie... " Gurl kamu tu nak jadikan kamu ini sebagai spare je kot. Bila dia berkehendakkan kan kamu, dia cari kamu & bila dia tak perlu kamu dia kuar dengan boy yang lain. So, kalau saya jadi kamu, saya akan tinggalkan gurl ini. Cari lah yang lain sebab kamu tidak akan jumpa kebahagian kalau kamu masih dengan dia. Kadang2 gurl nie tunggu mistake dari kita je untuk putuskan hubungan. So lebih baik kamu putuskan dlu sebelum dia putus hubungan dengan kamu. Memang perit ler bila kita clash & break off, tapi kamu kena terima hakikat nya "... Saya nampak macam dia setuju dengan cakap saya itu, tapi entah lah. Tepuk dada, tanya selera.
    So u all, jangan lah jadikan partner u all tu sebagai spare. Kalau betul nak kapel, buat macam nk kapel. Kalau ada ex BF or exGF tu, jangan lah contact2 lagi, pe lagi bila msg dengan ex tu masih guna ayat sayang & membahasakan diri dengan Ayang, Sayang, Anja, D, B or pape huruf le yang melambang kan diri itu masih sayang pada ex or memberi harapan pada ex tu yang pada hakikat nya kita sudah ada  orang lain sebagai pengganti ex2 kita itu. 
     Saya masih teringat ayat ayat.....


" I will only love a gurl that loves me only "

No comments:

Post a Comment