Thursday, May 24, 2012

Frenship

Apa itu frenship (friendship)?? Adakah hanya sekadar hanya kawan biasa atau ada yang lebih special dari kawan biasa. Persoalan yang selalu di katakan oleh mereka yang biasa dengan ayat frenship. Pada mereka frenship adalah sesuatu persahabatan yang istimewa di kalangan sahabat2 yang lain. Kawan yang boleh di ajak berbincang dan akan menyimpan segala rahsia kita apabila kita share dengan mereka. Betul ker???
Pada saya frenship tu adalah sesuatu persahabatan, tak kira lah ia nya kawan biasa, kawan sepejabat, kawan belajar, kawan rapat or jest a normal fren. Bila terjalin persahabatan, maka itu lah friendship. Yang rakan rakan keliru tu ialah rakan rapat or sahabat baik yang kadangkala melebihi adik beradik sendiri. Segala masalah di kongsi bersama. Suka duka, baik buruk akan di pikul bersama. Rahsia tetap di pegang walau hingga akhir nyawa. Tidak akan mugkir janji walaupun di kala itu hubungan telah semakin renggang. Tidak akan menceritakan keburukkan sahabat nya itu, walaupun hati telah di sakiti. Tapi masalah nya.... Adakah sahabat yang bergitu di zaman ini????
Pada saya ada... tpi amat kurang. Baik yang perempuan or even lelaki. Yang lain tu ada kurang sikit. Ramai yang akan kata..mana mungkin!!!!!... tapi hakikat nya emang ada ler. Mereka ini memang menjaga persahabatan, walaupun telah ada perselisihan faham. Bila bercerita atau bersembang tidak pernah keluarkan perkara perkara yang buruk tentang sahabat nye itu. Tidak juga memuji sahabat nye itu walaupun kita tahu dia dah tidak sebulu dengan gang nyer itu. Bila kita tnya, dia akan ckp tidak tau dan akan mengalih ke topik lain. Saya sungguh respect orang macam ini, saperti mana saya respect budak seorang ni.
Budak perempuan ini memang baik, baik dari tuturkata nya, sopan santun, tidak mengambil tahu hal orang lain walaupun ada sekelompok kawan yang lain rancak mengata kawan2 mereka. Tpi dia tidak join langsung. Kadang2 sikap pemdiam nyer yang membuat orang lain beranggapan dia amat sombong...

So.... memang masih ada orang yang amat baik dlam dunia ini.



No comments:

Post a Comment