Tuesday, April 20, 2010

SHPB

Sekali lagi saperti tahun2 yang lepas.... masuk je bulan March mula le kami kat SHPB ( Skim Hospital dan Pembedahan Berkelumpok).... bagi orang yang belum tahu apa itu SHPB.... apa bonggok sangat ke orang RISDA ni masih tak tau apa itu SHPB????... bukan le semua... tapi masih ada yang tak tahu....hahahaha. Macam tak caya kan.

Komplen yang pertama yang kami terima & komplen yang sama kami terima setiap tahun ......"HAAAA... NAIK LAGI" , "KENA ISI BORANG LAGI KE" "KALAU TAK ISI BORANG TAK PE KE" " BOLEH TAK KAMI TAK NAK MASUK SHPB NI, MAHAL SANGAT LER" " NGAPA LAMBAT BEBENOR HANTO BORANG NYA DAH TU NAK CEPAT DI KEMBALIKAN".

Jawapan yang selamba dek : "Memang le naik... sekarang ini nak kencing kat public toilet pun dah naik", "Kena le isi borang dah tu nak isi apa...PERUT????" , " Tak isi borang pun tak pe... tapi bila masuk Hospital Pakar kami pun x payah ler isi borang GL... ko isi le sendiri", Tak nak masuk SHPB???...boleh2... isi je borang berhenti kerja RISDA.. abis cerita", "Huhuhuhuhu.... PROTAC yang lambat.....jangan salahkan kami........kang saya nagis kangggg" (ayat ini sya pinjam dari adik saya kat opis...hehehehe)- OK TAK KALAU SAYA JAWAP MACAM TU.


Tapi kami kat seksi tabung & kebajikan ni takkan nak jawapan macm tu kan, walaupun teringin sangat nak cakap cam tu. Ada staf ini siap cakap dengan saya..." Kami isi borang pun bukan nya dapat duit, malah keluar duit lagi ada ler" Elooooo makcik... !!! banyak benda yang dalam dunia ni yang isi borang tapi kena bayar duit tau. Kat tempat kami ini ada satu jer yang isi borang yang dapat duit.... TKKR!!!!! tapi jangan lupa bayar balik ek. Ada satu lagi kalau isi borang & dapat duit.... kalau makcik isi borang keluar duit di bank. Tapi kalau makcik guna borang utk keluar duit di bank... makna nya makcik ni biul ler tak tahu cara guna kad ATM...hahaha. Soriiii makcik... joking je... tapi kalau makcik terasa...."ada aku kisah....." hahahaha.

Saya pun tak boleh salahkan staf RISDA dalam hal ini. Kami dah cuba sedaya upaya untuk mengeluarkan borang dengan segera kerana setiap tahun perkara yang sama gak yang berlaku. Pihak kami dah berurusan dengan PROTAC sejak awal tahun lagi. Kami minta PROTAC agar mempercepatkan urusan memilih syarikat insuran yang dapat memberi offer yang baik. Tapi tup2 bulan March le jugak yang mereka dapat beri keputusan. Alahai PROTAC ini tak kasihan kat kami kerrrrr.

Selepas ini staf kat unit tabung ni...tak kira le SHPB ke...SKKR ke...TKKR ke TKPR ke..mati le nak key in borang untuk SHPB & SKKR. Bertungkus lumus sampai kena buat over time and datang hari sabtu & ahad. Elllloooooo PROTAC kasihani lah kami...... Mana janji mu nak hantar kami melancung ke luar negara..... ( ehhh... ada ke protac janji dengan kami ekkkk - mula le aku lari dari tajuk le plk ..... saja je nak lepaskan tension)

Apa2 pun kami minta maaf le pada staf RISDA kerana skim hospital ni dah melangkau 1 bulan. Bermakna gaji ko orang bagi bulan Jun or Julai ini ada le tunggakan potongan caruman sebulan.... Kami dah jangka dah orang yang sama akan kol kami dan bertanya..... "NGAPA DA TUNGGAKAN PULAK...DAH LE KOME ANTO BORANG LAMBAT NI PULAK ADA TUNGGAKAN.. MACAM INI LARI LE BUDGET" so jawapan yang paling baik yang boleh aku bagi "TAK PE LE MAKCIK... BILA MAKCIK MASUK HOSPITAL NANTI INSYAALLAH KAMI AKAN ANTO BUNGA & BUBUR AYAM McD...." hahahahhaha hikhikhik. Tapi kami tak le nak bagi bunga & bubur tu pada semua staf RISDA yang masuk hospital tau... khas untuk makcik ni je...makcik yang kerja nya nak bertanyaaaa je... tanya makcik tanya, jangan tak tanya... tapiiiii kalau kami jawap, jangan le pulak makcik naik angin satu badan ek... sygggggg makcik.

Salah sapa ek...!!!!! Entah le yeop ......LU PIKIR LE SENDIRI

3 comments:

  1. hmmm... nk wat cane kena ati kering la nk mngadap ragam2 org kan.. tu lum lg ngn spital n insurans.. hmmm can raised my BP laaaa..

    ReplyDelete
  2. btul2... tpi sya ada mesin BP tu ler... nanti sya bwa ke opis... hg sponsor battery ek...

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete