Tuesday, April 6, 2010

Thumb Print

RISDA HQ telah pun mengunakan "Thumb Print" untuk setiap kakitangan HQ yang hendak masuk n keluar opis. Tujuan nya untuk control pergerakan kakitangan.... huhuhuhu boleh control ker.... So mulai bulan Oktober, 2009 maka warga RISDA HQ pun akan memprintkan thumb mereka untuk masuk bangunan RISDA dan ke setiap bahagian.... ( tpi punch kad guna gak ). Ok gak.. sya setuju dengan arahan baru ini. Macam nampak canggih jer, bru le setaraf dengan opis2 lain kt KL ni. Baru le boleh cite dengan staf2 dari jabatan lain di KKLW nie... Dato KP pun mesti bangga dengan sistem baru ini.... AKU PUN BANGGA....

Baru sebulan menggunakan thumb print nie.....
Macam macam ragam....
Nk masuk opis, sampai 5 kali letak ibu jari tapi masih tak boleh buka pintu nya....
Itu nak masuk ke bahagian.... Kalau nk kuar opis lg masaalah... ada sampai 10 kali baru boleh boleh buka...
Asyik2 " Please try again...please try again".... dah le cakap owg puteh... nak je aku cakap kat pintu tu... "Kalau aku pangggg u again and again boleh tak????" hahahaha. Kalau setakat pengarah panggil jumpa dia kat tingkat 11 takpe le lagi... ni kalau nk terkucil... apa cerite beb. Ini bukan "Thumb Print" tapi DUMB PRINT le jadi nya ( kos nak pasang pun mesti bukan murah ek.... )

Aku yang pada bulan Oktober, 2009 terasa amat bangga dengan pintu sistem thumb print ini, tpi sekarang aku jadi BANGANG le plk.... kahkahkah

Malaysia Boleh....RISDA Boleh..... bolehhhhhh Blahhhhhh

No comments:

Post a Comment