Thursday, January 6, 2011

BERKAYAK






Walaupun aktivti ni dah lama berlalu, tapi baru sekarang jumpa gambar nya. Tarikh sebenar tak ingat, tapi aktiviti ini di anjurkan oleh Kelab Sukan RISDA Manjung. Berkayak menyeberangi Sg Dindings. Best giler...walaupun badan terasa amat penat dan lenguh2 di serata sendi, tapi aku rasa puas kerana dapat sampai dengan selamat nya. Puas, puas.... puas.
Tapi yang tak sedap nya ada plak staf di RISDA Manjung boleh tanya saya macam ner boleh join berkayak nie sedangkan saya & mrs dah pindah ke KL & bertugas di HQ.... My answer is..."Eloooo haprakkk, saya jadi setiausaha kelab ini lebih dari 10 tahun tau... idea ni pun tercetus lebih 6 tahun dlu, & kami buat acara tahunan tau... Bloody fool punya staf baru... banyak cakap plak.. En Wahab suruh susun kayak pun ko dah belah, banyak songel le plk...sepatut nya aku yang jadi tetamu jer, tapi bila tengok gang2 veteran yang lain sibuk susun kayak aku pun tolong ler".
Kalau u all tgk gambar no 2 tu pe yang ganjil nya.....???? Cuba perhatikan baik2. Masih tak dapat jawapan nya???. Makna nya ko owg semua bukan kaki berkayak.
Jawapan: Kebiasaan nya kalau berkayak n de pasangan lain2 gender...lelaki akan berada di belakang sebab dia akan control kemana nak pergi. Tapi di sebabkan saya kurang sihat maka Mrs yang berada di belakang. Kerja owg depan ini hanya kayuh, kayuh, kayuh. Orang belakang ni control je.. silap control kayak nie mugkin boleh sampai ke Palembang...hahahaha. Tapi masa ni rasa nya kalau ada yang tersesat sampai ke Indon mungkin orang indon akan hantar balik.... Tapi kalau sekarang entah ler...
Maklum ler depa kalah Piala AFF ....wakakahwakakah.
p/s: Thank U... pada gang AJK Kelab Sukan RISDA Manjung yang masih menghargai khidmat owg lama.

1 comment:

  1. Mcm best jer... bla nk bt lg berkayak nie... nk ikuttttt
    ....DirtyLiZZ

    ReplyDelete