Monday, January 24, 2011

Me At BBIP

Saya sekarang ni di tempatkan di BBIP, mulai 1 November, 2010. Baru 1 tahun 7 bulan di Sessi Tabung (BKP) dah kena tukar ke BBIP  Baru le nak pandai kerja kt Tabong dah kena tukar, ni kena blajar benda baru.....huhuhuhu. Kata orang kat PSM, saya di tukarkan kerana mereka perlukan kakitangan yang pernah buat SMB di PT.  Tujuan nya adalah untuk membantu BBIP dalam urusan berkenaan kewangan. Mereka yang ada di BBIP kebanyakkan nya bahagian teknikal. Kalau tanya tentang hal baja, benih, RnD dan juga hal Stor memeng terer, tpi bab kewangan.....???? ada kurengggg sikit. Tapi mana pernah saya buat SMB Modiul Kewangan dan juga Bekalan. Saya cuma pernah buat SMB Modiul Tanam Semula jer tu pun masa kat opis Sitiawan dulu... Lantak ler ko..dah mereka beri kepercayaan pada saya... Buat Jer lerrrr... "SAYA YANG MENGIKUT PERINTAH"

So PSM hantar ler seorang Pen Akauntan n 3 staf W (kewangan), termasuk ler saya dan 2 staf baru (intake baru). Walaupun dah ada penambahan staf, tapi disebabkan back log nya dari bulan April, 2010, maka lintang pukang gak kami. Macam2 cara dah kami usahakan... pergi mengadap orang BKB di tingkat 8 ler, USPK di tingkat 7, datang pada Sabtu n Ahad ler, kol semua PT ler... tapi masih tak nampak cara yang terbaik untuk  mengesan Akaun pelarasan Kew30 (lain2) yang masih belum di buat..huhuhuhu. Ini dah nak masuk 2nd Sub...aduyaaaiiiii. Kalau tak dapat siap....maka.. kami akan serah diri untuk di pancung...hahahah. Agak2 nya kalau Pengarah tanya mengapa tak beres lagi Kew30 nya, rasa nya jawapan yang sesuai saya nak bagi...
" SAYA BODOH PUAN".... hahahaha.... ( mau menintik air mata Pengarah BBIP mendengar nya.......huhuhuhu)

Apa apa pun keadaan di BBIP Wing B agak selesa le sikit untuk bekerja, walaupun terpaksa berkongsi wing tu dengan BTM dan PSM..huhuhu. Orang lain kongsi 1  wing dengan 3 unit, tapi kami dengan 3 bahagian.... . Memang merana. Tapi ruang yang depa bagi kat saya kira luas la  jugak. Lapang le sikit dan takde ler selalu terlanggar or tersepak fail yang terletak di bawah dan  tepi meja tu...hehehe. Dengan harapan, selesa tempat kerja, selesa juga buat kerja...saya pasti kami dapat selesaikan backlog...Siap boleh siap... TAPI BILAAAAAAA????

My new place... Neat n clean


Kadang kadang rasa macam duduk dalam aquarium le plk


Siap ada pokok lagi... greeny office


Wall paper yang menarik... happening betullllll !!!!!


3 comments:

  1. Boleh sgt2... minta PRD or PKA buat cam nie utk semua staf kat sana...heheheh. BOLEH KER??????

    ReplyDelete